სასწავლო პროექტის გეგმა
სასწავლო პროექტის გეგმა
სასწავლო თემის ავტორი
|
||
სახელი და გვარი
|
ნანა მამარდაშვილი
|
|
რაიონი
|
ცაგერი
|
|
სკოლა
|
სსიპ ცაგერის მუნიციპალიტეტის
სოფ. ოყურეშის საჯარო სკოლა
|
|
ქალაქი
|
|
|
თემის
მონახაზი
|
||
თემის დასახელება
|
||
გარემოს ანთროპოგენური
დაბინძურება
|
||
თემის შინაარსი
|
||
ადამიანის
საქმიანობის შედეგად გარემოს ანთროპოგენური
ცვლილება ადამიანის
წარმოშობასთან ერთად დაიწყო და მისი ევოლუცია პარალელურად ძლიერდება. ადგილობრივი
გარემოსადმი მიყენებული ზიანის შესახებ მიღებული მონაცემებიდან მოსწავლეები
გაეცნობიან ინფორმაციას გარემოს
დაბინძურების გამომწვევი
მიზეზების შესახებ.
|
||
საგანი
|
||
ბიოლოგია
|
||
დონე/კლასი
|
||
Ш დონე
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
6 კვირა.
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
იცნობს და ჩამოთვლის ბუნებრივი რესურსების კატეგორიებს. მსჯელობს გარემოში არსებული
ბუნებრივი რესურსების მდგრად
მართვაზე, მის გამოყენებასა და მნიშვნელობაზე.აკავშირებს ნარჩენების
უმართაობას გარემოს პრობლემებთან. მოიძიებს ინფორმაციას ნარჩენების
გადამუშავებაზე და მსჯელობს
გადამუშავების მნიშვნელობაზე . ასაბუთებს მეორადი წარმოების და გამოყენების ეკოლოგიურ და ეკონომიკურ
მნიშვნელობას.მსჯელობს გლობალურ პრობლემებზე საქართველოსთან მიმართებაში .
|
||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
|
||
მოსწავლე
აცნობიერებს და მსჯელობს ნარჩენების მართვასა და გადამუშავების მნიშვნელობაზე .
მოსწავლე აცნობიერებს და მსჯელობს ლოკალურ გარემოში არსებულ ეკოლოგიურ მდგომარეობაზე . მოსწავლე მჯელობს ბუნებრივი
რესურსების მდგრად მართვაზე , მის რაციონალურ და მრავალმხრივ
გამოყენებაზე.
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
||
ზოგადი კითხვა
|
რა
მოხდება როდესაც დედამიწაზე ბუნებრივი რესურსები რომ ამოიწურება?რა წვლიის
შეტანა შეგვიძლია გარემოს დაცვაში? როგორ უნდა იქცეოდეს ბავშვი ბუნებაში გასეირნების
დროს.
|
|
თემატური კითხვები
|
როგორ შეგვიძლია
თანამედროვე საზოგადოების უარყოფითი ზემოქმედების შემცირება გარემოზე?რა
პრობლემების წინაშე დგას ურბანული ტერიტორია? შეგვიზლია თუ არა ნარჩენების შეგროვება?რა შეიძლება გავიგოთ
ჩვენი გარემოს შესწავლით?
|
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
რა სახის ნარჩენებია
გავრცელებული ადგილობრივად?
ნარჩენების შესაგროვებლად
სხვადასხვა ყუთებია საჭირო თუ ერთ ყუთში შეგვიძლია მოვათავსოდ?დაზოგავს თუ არა
ბუნებრივ რესურსებს ნარჩენები? რა დადებითი როლი აქვს რეციკლინგს?
|
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
კომპიუტერზე მუშაობის
უნარ-ჩვევები, კერძოდ ,, ვორდი“
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პროექტის დაწყებამდე
შევკრებ მოსწავლეებს ,გავაცნობ შეკრების მიზეზს და შემთხვევითი შერჩევის გზით , კერძოდ
სასწავლო პროგრამის დისკის მეოთხე
მოდულში ,, წყვილებსი მუშაობა და ჯგუფებთან გაზიარება“ განტავსებულია
ელექტრონული ცხრილი , ამ ცხრილში ჩავწერ მოსწავლის სახელებს და გვარებს და პროგრა
შემთხვევითობის პრინციპით
ამოარჩევს სახელებს და გვარებს , დაალაგებს ჯგუფებად.ამ გზით მოსწავლეებს
ეუფლებათ ობიექტურობის განცდა. თემის სათაურის შესარჩევად
გავმართავ დისკუსიას , დაფაზე ჩამოვუწერ ზოგად კითხვებს , ამ დროს ყველა
მოსწავლეს ექნება საშუალება გამოთქვას თავისი
აზრი. დისკუსიის გარდა
გამოვიყენებ ურთიერთშეფასებას და ვიცი მინდა , ვისწავლე -სქემას, რაც ხელს
უწყობს წინარე ცოდნის გამოვლენას და 21
საუკუნის უნარ -ჩვევების წინასწარ წინასწარ შეფასებას . მოსწავლეები აირჩიეს
თემა ,, გარემოს ანთროპოგენური
დაბინძურება“
ერთ ჯგუფს დაევალა შექმნან
ბროშურა და მიეცათ დრო 3 დგე რათა
მოიპოვინ შესაბამისი ინფორმაცია დ ა
მოამზადონ სტატია. შემდეგ ამ ბროშურებს ფართე მასების ინფორმირების მიზნით
დაურიგებენ მშობლებს, პედაგოგებს და სხვა. მეორე ჯგუფს დაევალა მოიძიონ ინფორმაცია ინტერნეტით
ნარჩენების მეორეულ გამოყენებაზე .
ხოლო მესამე ჯგუფი
გამოიკვლევს რა სახის
ნარჩენები გროვდება ირგვლივ.
მოსწავლეები აკეთებენ პრეზენტაციას და
პროექტის შეფასების ჩეკლისტებს , რაც ეხმარებათ სწავლის პროცესის გაანალიზებაში,
თანამშრომლობით სწავლებაში. პროექტზე
მუშაობის დასრულების შემდეგ მოსწავლეები
აკეთებენ საგაზეთო რუბრიკას, ვიყენებ
რეფლექსიას.
ვუბრუნდები სქემას ,, ვიცი ,
მინდა ,, ვისწავლე “ ამ სქემით ნათლად დაინახავენ რა ისწავლეს , შეაფასებენ ერთმანეთს და
თავისთავს.
პროექტის
დასრულების შემდეგ გამოყენებული
შეფასების ინსტრუმენტების მიზანია
მასალის გაგებისა და უნარ-ჩვევების ხარისხის შემოწმება, მოსწავლის ცოდნის
თანხვედრა ესგ-თან.
პროექტი ეხმარება მოსწავლეს ბუნებრივი
რესურსების მდგრად მართვას, მის რაციონალურ და მრავალმხრივ გამოყენებაზე , ლოკალურ
გარემოში არსებული ეკოლოგიური
მდგომარეობის გაუმჯობესებაში.
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
|
სპეციალური საჭიროებები
|
აღწერეთ, რა სახის
დახმარება და ხელშეწყობა აქვთ მოსწავლეებს, მაგალითად, დამატებითი დრო
სწავლისთვის, მოდიფიცირებული სასწავლო ამოცანები, მოდიფიცირებული დავალებები,
ჯგუფური მუშაობა, დავალებების კალენდარი, ადაპტირებული ტექნოლოგიები,
სპეციალისტების დახმარება. ჩამოთვალეთ კონკრეტული რესურსები, რომლებსაც
გამოიყენებთ. ასევე, აღწერეთ შეფასების კომპონენტების მოდიფიკაციები, სადაც
მოსწავლემ უნდა წარმოაჩინოს თავისი ცოდნა (მაგალითად, ზეპირი გამოკითხვა,
წერილობითი ტესტის ნაცვლად).
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების
ენა არ არის მშობლიური)
|
აღწერეთ დამატებითი
დახმარების საშუალებები ენაზე მუშაობისთვის, მაგალითად, სასწავლო კურსი და
ინდივიდუალური გაკვეთილები ბილინგვური მოსწავლეებისგან ან თემში მოხალისე
მასწავლებლებისგან, ქართული ენის შემსწავლელთათვის. აღწერეთ ადაპტირებული
მასალები, მაგალითად, ტექსტები, გრაფიკული გამოსახულებები, ილუსტრირებული
ტექსტები, ორენოვანი ლექსიკონები, თარგმანის პროგრამები. ჩამოთვალეთ კონკრეტული
რესურსები, რომლებსაც გამოიყენებთ. ასევე, აღწერეთ შეფასების მეთოდების
მოდიფიკაციები, სადაც მოსწავლემ უნდა წარმოაჩინოს თავის ცოდნა, მაგალითად,
შეფასების ფორმატში - მშობლიური ენის გამოყენება, ნაცვლად ქართულისა, ან ზეპირი
გამოკითხვა, წერილობითი ტესტის ნაცვლად.
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
აღწერეთ სასწავლო
გეგმის გაცნობის სხვადასხვა ფორმა, მათ შორის, დამოუკიდებელი სწავლა; ასევე,
მოსწავლეთა ცოდნის წარმოჩენის განსხვავებული მეთოდები, მაგალითად, რთული დავალებები,
სიღრმისეული კვლევა, მოკვლევა მსწავლელის მიერ არჩეულ თემაზე, ღია დავალებები და
პროექტები. ჩამოთვალეთ კონკრეტული რესურსები, რომელსაც მოდულში გამოიყენებთ.
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა) |
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო
აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
შეგიძლიათ იხილოთ ბიბლიოგრაფიის ჩანართში
|
ინვენტარი/მასალები
|
კომპიუტერი
|
ინტერნეტრესურსები
|
იხილეთ საავტორო უფლებების
ჩანართში
|
სხვა რესურსები
|
|
Комментарии
Отправить комментарий